Ciasteczka z niespodzianką

Na święta eksperymentowałam trochę z ciasteczkami, które są szybkie do zrobienia i jednocześnie pozostawiają szerokie pole do popisu dla wyobraźni.
Eksperyment z nadzieniem czekoladowym :)


Ciasto:
150g masła
100g cukru
300g mąki pszennej
1 jajko
0,5 torebki cukier waniliowy
1 łyżeczka proszek do pieczenia


Według sztuki kulinarnej powinno się wpierw utrzeć masło z cukrem, dodać jajko i stopniowo dodawać mąkę zmieszaną z cukrem waniliowym i proszkiem do pieczenia. No tak z grubsza wg sztuki kulinarnej :)
Ja, natomiast, wrzucam wszystkie składniki do miski, zagniatam je razem do uzyskania gładkiej masy i zabieram się za formowanie ciasteczek.
Formuję kulki i spłaszczam. Układam na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.
Piekę 15min w 180°C


To jest wersja podstawowa. Nadzienie czekoladowe uzyskałam zagniatając do ciastka kostkę czekolady. Można też poukładać na ciastkach kolorowe cukierki np m&m's czy lentilki.
Testowałam też wersję kawową i mam pomysł na dwukolorowe ciastka, ale to opiszę w innym poście.

Jedno ciastko z lentilkami - waga ok 38g - 159 kcal (białko- 2,02g, tłuszcze - 7,58g, węglowodany - 21,3g)

Jeśli próbowaliście tych ciastek, to napiszcie jak Wam wyszły.


Zapraszam też na mój alternatywny blog o mojej pasji szycia Srebrna Igła

Komentarze

Prześlij komentarz

Dziękuję za wszystkie komentarze.